onsdag 16. mars 2016

UKE 10-11

Bokomslag design

Oppgaven til de ukene var å lage en bokomslag fra grafikk bildene som vi har gjørt i fjor. Jeg har brukt svart og hvit forslaget mitt for disse oppgaven. Først redigerte jeg selve bildet i Photoshop, for resten av oppgaven har vi jobbet med InDesign. 



I InDesign har jeg satt innstillinger slik at den skal se ut som bokomslag, og begynte å jobbe med designet, skriften og andre små detaljer.


Det første var å plassere bildet i riktig sted, jeg har satt den nær høyre kanten, siden på bildet er dør så med slik plassering når du åpner boka det ser sånn ut at du åpner dør. Deretter har jeg jobbet med tittelen og forfatternavnet. Begge står rett under døra i svart farge og med skriften (Tempus Sans ITC,Regular og Arial, Bold).

Midt på boka står det igjen tittelen og forfatternavnet, på kantene er det bare svarte rektangler som fyller tumme områder. Tittelet og navnet står horisontalt slik at det skal bli lesbar.
(ble brukt for kantene)









Bak boka har jeg presentert forfatteren og boka, om hva handles i boka og satt et bildet som pekker på at forfatteren er ukjent. Etterpå har jeg fant ISBN kode og logoen for Aschehoug og satt under på boka.





Så merket jeg at der mangler jeg noen farger, siden boka ble helt svart og hvit og det var jo kjedelig. Hvis jeg hadde sett en slik bok da skulle jeg ikke ta den for å lese :D
Da har jeg bestemt meg å legge til litt rød farge for å ha kontraster 
og mer interrestant utseende. 













Til slutt fikk jeg resultattet som jeg var fornøyd meg, og som hadde ganske presentabel utseende. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar