søndag 30. august 2015


Selfi & Selvportrett

Som oppgave for uke 35/36 skulle vi ta en selfi og selvportrett og svare på spørsmålene.




  •      Hva forteller bildene deg?

Selfien min forteller ikke så mye egentlig, det er bare et bilde av meg som ble tatt i farten.
Selvportrettet mitt er planlagt og har en motiv og mening. Det forteller om følelser og hvordan e har det inn i meg. 

  • Hvordan er bildet komponert/satt sammen

På selfien er bare ansiktet mitt, og det er under fokus. Selfien tatt veldig spontan og derfor den er ikke komponert.
Selvportrettet derimot er særlig komponert og satt sammen. Midt i bildet er meg som sitter bak rekkverket, og fokuset ligger også på rekkverket. Bildet har side rakurs og mørkere farger.
  •              Hvordan har bildet blitt redigert?

Begge bildene e tok med telefon. Selfien e tok  med en program i telefonen min som gjør speilete bilder. Etterpå har jeg lippet ut en av de fire samme bildene og redigert det i samme program og til slutt på photoshop cs6. Jeg har endret  litt på fargene og gjorte bildet varmere og litt mer kontraster.

Selvportretten har jeg redigert først på photoshop, jeg har endret litt vinkelen av bildet og klippa den fra en side. Etterpå e brukte en annen program som heter  avatan.ru og redigerte bildet der. Jeg har brukket effekter, retusj, kontraster for å få sluttresultat. 
  •  Hva kan det brukes til?  
  Bildene kan brukes til profilbilde på sosiale medier som for eksempel Instagram, facebook, vkontakte. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar